Logopedická ambulance 1
Orientační zkouška řeči a výslovnosti od 3 let
2-3,5 let - dítě postupně spojuje 2,3 slova, pak mluví v krátkých větách, mělo by říct:
Táta, máma, pije, auto, hajá, koupe, houpe, chová, mává, pěna…
Máma jí jabko. Tatínek pije vodu. Venku na mě fouká. Nemám nikam chodit.
Do 4- 4,5 let - dítě už by nemělo dělat závažné chyby v gramatické stavbě vět, mluví i souvětí a krátký děj, nemělo by komolit a přesmykovat slova- s výjimkou obtížných a víceslabičných slov
Kotě, děti, kolo, myška, loďka, autíčko, bouda …
Bolí mě ucho, a tak nemůžu jít ven. Kočka mňouká a pije mléko. Děti chodí do školy.
Do 5-5,5 let - dítě vypráví, je mu rozumět, umí téměř všechny hlásky a delší a těžší slova
Košíček, ryba, kočárek, město, žaludy, autodráha
Pod stolem běžela myšička. Měla malé ostré drápky. Maminka na ni nachystala past.
Do 6-6,5 let - dítě by mělo zvládnout výslovnost všech hlásek a vzájemně je kombinovat
Sušenky, šest, cestička, králík, rybář, třešně, řízky, lokomotiva
Do nastražené pastičky se myška nechytila. Utekla dříve pootevřenými dveřmi. Byla všemi mastmi mazaná a teď už zase skotačí venku.
do 1 roku | Dítě rozumí jednoduchým pokynům Začíná opakovat jednoduchá slova, která slyší. (umí asi 10slov) |
M P B A E I O U D T N J |
do 2,5 let | Tvoří jednoduché věty, od 2 let se ptá: "Co je to?", rozšiřuje slovní zásobu |
K G H CH OU AU V F |
do 3,5 let | Mluví ve větách, začíná si osvojovat gramatickou stavbu vět, ptá se "Proč?" začíná se tvořit slovní paměť (umí kolem 1000 slov) |
musí zvládnout T D N L |
do 4,5 let | Dochází ke zlepšení gramatické stavby vět, rozšiřuje se dále slovní zásoba, umí vyprávět, chápe děj. |
dokončuje Ď Ť Ň začíná vývoj Č Š Ž |
do 6,5 let | Dítě chápe složité děje, má již velkou slovní zásobu, gramaticky zvládá jednoduchá souvětí |
C S Z R Ř zvládá kombinaci C S Z - Č Š Ž |
Kontakty:
+420 595 633 464 | ||
+420 702 026 432 | ||
budova H1- 1.patro |
Personál:
Vedoucí ambulance:
Mgr. Gabriela Solná