Informace pro osoby se zdravotním postižením
Přístup do prostor nemocnice
- Plán rozmístění budov je umístěn na orientačních tabulích při vjezdu do nemocnice.
- V nemocnici je v plánu výstavba informačního centra, s erudovaným personálem, který bude nápomocen při orientaci pacienta v nemocnici. Nyní je tato služba zajištěna zaměstnanci vrátnice, kteří v případě potřeby přivolají zdravotnický personál nebo Vás na požádání doprovodí.
- Přístupy do budov nemocnice jsou opatřeny bezbariérovými vstupy. V místech, kde ze stavebních důvodů nebylo možné zajistit bezbariérové vstupy, jsou instalovány plošiny pro vjezd pacienta na vozíčku. Jedná se o pavilon „H“ kde se nacházejí odborné ambulance.
- V budovách, kde se nachází lůžková oddělení, je instalován výtah pro vstup do vyšších pater dle platných norem pro bezbariérový přístup. V níže uvedených prostorách je umístěno bezbariérové WC, které se neuzamyká.
Bezbariérová WC:
Pavilon B | přízemí, 1. patro |
Pavilon D | přízemí |
Pavilon E | přízemí |
Pavilon F | přízemí |
Pavilon G | přízemí |
Pavilon I | přízemí |
Pavilon J | 1. patro |
Plošiny v pavilonu H:
H1 | bez propojení s ostatními částmi budovy H |
H2 | propojeno průchozí chodbou s H3, H4 |
Parkování
Návštěvníci nemocnice vlastnící průkaz pro zdravotně a těžce zdravotně postižené občany si po předložení průkazu u vjezdu do nemocnice vezmou parkovací lístek a výjezd jim umožní obsluha na zavolání prostřednictvím komunikátoru z výjezdového stojanu.
Průkaz musí být umístěn na viditelném místě za sklem ze strany řidiče, přední stranou s vyznačenou platností směrem ven z vozidla.
Stání pro ZTP (symbol vozíčkáře) je umístěno u budovy A, D, G, K a I.
Komunikace
- Pacient se smyslovým postižením nebo s těžkými komunikačními problémy zapříčiněnými zdravotními důvody má při komunikaci související s poskytováním zdravotních služeb právo dorozumívat se způsobem pro něj srozumitelným a dorozumívacími prostředky, které si sám zvolí, včetně způsobů založených na tlumočení druhou osobou.
- Hospitalizovaní pacienti i pacienti ošetřovaní v ambulantním provozu, se smyslovým nebo tělesným postižením, kteří využívají vodícího nebo asistenčního psa, mají právo s ohledem na svůj aktuální zdravotní stav na doprovod a přítomnost psa u sebe, v souladu Vnitřním řádem Vítkovické nemocnice a.s. tak, aby nebyla porušována práva ostatních pacientů.
- Péče o pacienty se sluchovým, zrakovým, pohybovým handicapem a péče o seniory, je poskytována dle planých standardizovaných postupů. Tyto postupy zahrnují ohodnocení úrovně sebepéče, zjištění potřeb handicapovaných pacientů a individualizovaný přístup k těmto pacientům.
- Sociální pracovnice Vítkovické nemocnice a.s. zajišťují sociální péči a sociální poradenství u hospitalizovaných pacientů. Poskytují pomoc při překladech pacientů k jiným poskytovatelům sociálních služeb např. umístění do domova s pečovatelskou službou, pomoc se zajištěním pečovatelské služby a osobní asistence v domácím ošetřování, pomoc při zajištění příspěvků na péči a jiné.
- Pro zabezpečení kontinuity péče, je potřeba sociálních služeb plánovaná již při přijetí pacienta a zajištěna před ukončením hospitalizace. Tyto služby jsou poskytovány všem pacientům, kteří je potřebují, nejen u osob se zdravotním handicapem.
- Vítkovická nemocnice a.s. participuje na mnoha vzdělávacích aktivitách, mimo jiné se vybraní zdravotničtí pracovníci účastnili projektu vzdělávání ve znakové řeči.
Webové stránky
Práva pacientů jsou zveřejněna pod odkazem Veřejnost/hospitalizace/Práva a komunikace.