Logo

PARTNER VAŠEHO ZDRAVÍJsme součástí skupiny AGEL, největšího soukromého poskytovatele zdravotní péče ve střední Evropě.

O nemocnici

S půl milionem najetých kilometrů ročně pomohou Vítkovické nemocnici dva nové sanitní vozy

18.5.2020

Dvě sanitní vozidla nově doplňují garáž Vítkovické nemocnice v Ostravě, která patří do skupiny AGEL. Nové Volkswagen Transportery T6 nahradily své starší předchůdce s označením T4 a staly se tak součástí vozového parku, který ročně rozveze na 30 tisíc pacientů.

„Vozidla pro větší komfort disponují klimatizací v i prostoru pacienta, v celém voze je zmodernizováno interiérové osvětlení, tzv. LED osvětlení. Posádce pak při manipulaci s pacientem pomáhá již odzkoušená transportní technika, takže těmito nosítky a křesly jsou vybaveny i nové vozy,“ popisuje vedoucí dopravy Vítkovické nemocnice Ing. Mário Štiber.

Denně nemocnice využívá až osm sanitních vozidel, která fungují jako převozová, sekundární služba, kdy přepravu pacienta nevyžaduje lékařský doprovod. Cílem transportu není jen Ostrava a okolí, ale i vzdálenější místa. „Každý den dovážíme onkologické pacienty na vyšetření do nemocnice v Novém Jičíně, pacienty po cévních výkonech prováděných v naší nemocnici pak převážíme do Bruntálu či Zlína,“ dodává vedoucí dopravy s tím, že loni flotila sanitních vozů najela okolo půl milionu kilometrů a přepravila na 30 tisíc pacientů.

Oddělení dopravy Vítkovické nemocnice zareagovalo také na současnou koronavirovou situaci. Pro přepravu pacientů podezřelých na COVIC-19 je momentálně vyčleněn jeden sanitní vůz, který vyžaduje, stejně jako jeho posádka, speciální péči.  „Sanitku dezinfikujeme speciálními chemickými přípravky. Řidič je při transportu takového pacienta oblečený do ochranného oděvu, nechybí ani ochrana tváře brýlemi a respirátor s rouškou. Ovšem i ostatní sanitní vozidla se dezinfikují, a to podle tzv. dezinfekčního plánu. V této mimořádné situaci jsou dezinfikovány každý den, povrchy jsou čištěny vždy po svozu pacientů a taktéž jsou měněny ochranné povlaky na transportním vozítku,“ vysvětluje současná opatření Ing. Mário Štiber.

Zpět